Trektocht door Noorwegen |
| Job | Wednesday 19 August 2009 @ 13:40 |
| wie weet er een leuke route voor twee weken zweden/noorwegen. Ik wil een week om rond te rijden, en twee weken een trektocht. Hoofdzakelijk wildkamperen, en af en toe een camping bezoeken. Ik heb een kleine caravan en een Toyota 4X4 dus het mag best een beetje ruig zijn. Iemand tips? |
| J.v.k. | Wednesday 19 August 2009 @ 13:54 |
| Ik zou in ieder geval het fjordengebied in het zuidwesten van noorwegen in mijn route opnemen. Elke bocht in de weg leidt tot weer een nieuwe ervaring in de voortdurende bewondering voor het landschap. Een aantal steekwoorden om mee te googelen: Geirangerfjord, Trollstigen, Hardangervidda, Lysebotn. Er staan op internet vele reisverhalen waar je ook de nodige ervaringen uit kan halen. je routeplanning hangt natuurlijk ook voor een deel af van je interesses. De keus is echter zo groot dat er nauwelijks een keus te maken is. We gaan al vele jaren naar Noorwegen en laten ons meestal leiden door het moment en het te verwachten weer in een bepaalde streek. Een gerusstellende gedachte voor ons is altijd dat je in Noorwegen geen verkeerde keus kan maken. Het is overal mooi. We zijn overigens nog nooit hoger dan Trondheim geweest. |
| Renee | Wednesday 19 August 2009 @ 14:40 |
| Wij zijn tot de Noordkaap geweest, en kan je alleen verzekeren dat als je in de parken sta, je alleen kan genieten , overal is het schitterend. Het landschap, de vennetjes , en de bossen en niet niet te vergeten al dat wild wat je zomaar tegen kan komen. Wij hebben een rondreis gemaakt door Denemarken,Finland Zweden en terug door Noorwegen en persoonlijk begon de reis voormij direct na stokholm. Zodra je de grotere plaatsen voorbij ben ga je genieten. Zorg dat je een goede kaart heb en ga gewoon |
| Kieran | Wednesday 19 August 2009 @ 14:45 |
| Voor een trektocht door Noorwegen is het beste kaartmateriaal de uitgave van Cappelens: Stor Kartbok Norge. Aanschaffen in Noorwegen (zelfs de wat grotere supermarkten verkopen deze atlas). In Zweden is veel reisinformatie te verkrijgen incl. kaart materiaal bij de lokale turistinform. Ga vooral een trektocht maken op basis van de weersverwachtingen. Het noorse fjordengebied is geweldig mooi, maar vrezelijk saai als een week lang de depressies uit het westen de fjorden in komen. Wanneer we dat ontdekken wijzigen we onze route richting zweedse oostkust. Leg je reisplan nooit te sterk vast in Noorwegen. |